lauantai 29. joulukuuta 2012

Sweet home Alabama?

Eilen aamulla sähköpostia, että mun sijotusta ollaan tekemässä Alabaman alueelle. En tiedä tarkotetaanko sillä pelkästään Alabamaa vai myös ympäröiviä osavaltioita. Perhetietoja ei siis vielä tullut, mutta eiköhän ne pian tule. :) Ensimmäiseksi mahdolliseksi lähtöpäiväks mulle ilmotettiin 5. tammikuuta, eli tasan viikon päästä! Se vaan on aika epävarma, koska mun pitäis saada perhetiedot ihan lähipäivinä ja taas tulee vapaapäiviä, jotka hidastaa tätä projektia. En kyllä ees haluis lähtee vielä sillon, koska mulla on vielä espanjan koe tekemättä, joka mun ois tarkotus tehä sitten ku loma loppuu. Ja muutenki mulle yritetään saada lähtö tammikuun toiselle viikolle, joka on mun mielestä parempi.

Viisumihaastattelu oli siis torstaina. Jännitin sitä ihan hirveesti, mutta näin jälkeen päin voin sanoa, että ihan turhaan! Aluksi oli turvatarkastus, jonka jälkeen piti odottaa, että kutsutaan. Sitten kun oma nimi kuulutettiin piti mennä miehen luokse, joka puhui suomea ja antaa hänelle paperit ja vastata pariin kysymykseen, sitten taas odottelemaan. Kun mua kuulutettiin taas, mun piti mennä englantia puhuvan naisen luokse ja se esitti muutaman kysymyksen. Aluksi kysy vaan et miten menee ja sitten, että meenkö siis opiskelemaan sinne, tiedänkö mihin meen ja onko mulla vielä isäntäperhettä. Kaikki ihmiset siellä paikalla oli tosi mukavia, eli tulevat vaihtarit, viisumihaastattelua ei tarvi jännittää yhtään! :)

Oon tosi onnellinen siitä, että sain kuulla mihin päin maata oon menossa! Osavaltio toiveeksi laitoinkin Georgian, Alabaman ja South Carolinan, niiden ilmaton takia. Tosin tuolla alueella, varsinkin Alabamassa, on usein tornadoja... Toivottavasti en joudu tornadoja tai hurrikaaneja kokemaan! Tänään oonkin sitten ettinyt paljon tietoa Alabamasta, koska se nyt on ainakin vahvoilla oleva vaihtoehto . Maaseutuahan se aika pitkälti on, mutta ei se haittaa. :D Enkä tiennyt, että Alabamassakin on alligaattoreita, muutenkin siellä on tosi paljon erilaisia eläimiä, esim. kilpikonnia, opossumeita, pesukarhuja, haisunäätiä, puumia, tosi paljon erilaisia käärmeitä... ja jopa vyötiäisiä + monia muita. Ainakin tulee olemaan erilaiset 5 kuukautta! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti