keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Helsinki - Lontoo - Dallas - Dayton

Tänään sain kuulla lähtöpäivän ja lentotiedot. Lähen ylihuomenna, Torstaina 10. tammikuuta. Lento lähtee Helsinki-Vantaalta klo 7.55 kohti Heathrown kenttää Lontooseen, siellä mulla on 1,5 tunnin vaihtoaika. Heathrowsta suuntaan kohti Dallasin kenttää Texasiin ja sieltä Daytonin kenttää Ohioon, Dallasissa mulla on noin 6 tunnin vaihtoaika.
Eniten mua pelottaa toi Heathrown kenttä, koska siellä vaihtoaika ei oo mikään hirveen pitkä, vaihdan siellä ekaa kertaa elämässäni konetta, ja mun pitää vaihtaa terminaaliakin siellä. Saa nähdä pääsenkö perille asti ollenkaan! :D Daytonissa mun pitäis olla 23.15 ja sieltä ajaa vajaan tunnin Sidneyyn. Perillä mun uudessa kodissa oon siis varmaankin siinä puolenyön aikoihin.

Perjantaina käydään rekisteröimässä mut kouluun. Oon jo miettiny vähän mitä aion opiskella siellä, kun sain tietoa hostmomilta. Englanti ja hissa mulla on siis pakollisia, niitten lisäks aion ottaa espanjaa, matikkaa, saksa 1, stydy hallin ja varmaankin joko draaman tai valokuvauksen. Drama on varmaankin jotain sen tapasta, kun Suomessa ilmaisutaito.
Urheiluna aion siellä alottaa trackin, se on jonkunlaista juoksua. Trackin lisäks meen varmaankin foreign language clubiin, en vielä tiwdä yhtään mitä siellä tehään, mutta jotenkin kieliin se liittyy. :D

Pakkailut oon jo suurimmaks osaks saanu tehtyä. Nyt alkaa kyllä jo jännittämään, ja välillä ajattelen, että mitä ihmettä mä oon tekemässä, kun lähen toiseen maahan ilman ketään tuttua tai ilman, että voin puhu äidinkieltäni. Silti haluun lähteä todella kovin, sillä oonhan mä vaihtoon halunnut jo 5.-6. luokalta lähtien, nyt lähtö onkin jo pian. Ei kyllä vieläkään tunnu, että oon oikeasti lähössä! Ehkä sen sitten lentokentällä tajuaa. Paluumatka takaisin Suomeen alkaa 26. toukokuuta, mutta perillä oon vasta 27. päivä noin kello 17.

Laitan nyt ekaa kertaa mun itse ottamia kuvia tänne, kuvat ei oo mitään kovin järkeviä, mutta halusin nähdä miltä ne täällä blogissa näyttää ja säilyttääkö laatunsa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti